8 april

8 april 2013 - Isabela, Galapagos Eil, Ecuador

Deze morgen kwamen ze ons al vroeg halen van het hotel om naar de luchthaven te gaan. We vlogen in een klein vliegtuigje (5+piloot) naar Isabela. Het uitzicht was super.  Na het ontbijt gingen we snorkelen. We zagen papegaaivissen, zeesterren, een rog, reuzeschildpadden en een aantal vissen die we van in het aquarium kennen met veel kleurtjes. We zwommen ook door hele scholen vissen heen. Daarna gingen we terug op de boot en vaarden naar ergens waar pinguins zaten. We kwamen wat verder nog wat blauwvoeters tegen en stopten dan bij een mangrove. We zagen wat rifhaaien zwemmen en wandelden over een lavaveld verder naar een baai. Na de lunch deden we nog een terrasje en daarna gingen we fietsen. We reden naar een lagune met flamingos, een schildpadden kweekcentrum, een lavagrot, een mooi strand enzovoort. Terug in het dorp gingen we nog wat happy hour houden aan een strandbar die vol zeeleguanen plakte. En na het diner moe en nog steeds verbrand het bedje in.