7 april

7 april 2013 - San Cristóbal, Ecuador

Na een stevig ontbijt van Nelly gingen we snorkelen. We vaarden eerst naar lobos island. Onderweg zagen we een rog uit het water springen, fregatvogels met opgeblazen zak en blauwvoet jan van genten. We deden onze wetsuit aan en snorkelden tussen de zeeleeuwen en de vissen. De jonge zeeleeuwen kwamen dichtbij om te kijken. Een superleuke ervaring.  Ik zag ook een reuzeschildpad zwemmen. Daarna gingen we wat verder op zee naar kickerrock om te snorkelen. We zagen rifhaaien en reuzeschildpadden, maar het was daar diep, dus de meeste vissen zaten veel dieper. Er zaten ook veel minikwallen. Daarna vaarden we naar een strandje.  We aten rijst op de boot. Uit beleefdheid pakte wij niet te veel rijst, maar daar hield de rest dus geen rekening mee, waardoor we met wat honger bleven zitten. We liepen nog wat rond op het strand en zagen een zeeleguaan en vonden een grote schelp. Daarna gingen we kajakken op zee. Het eerste stuk was wat saai, maar bij lobos eiland zagen we jan van genten die een paringsdans aan het doen waren, fregatvogels met opgeblazen zak, zeeleeuwen, zeeleguanen en reuzeschildpadden die boven kwamen. Heel indrukwekkend.  Na anderhalf uur kajakken begonnen we last te krijgen en waren we al serieus verbrand, dus gingen we terug op de boot. We passeerden nog een reuzejacht op terugweg. Na een goeie douche en veel aftersun gingen we op zoek naar eten...maar alles was dicht. We aten nog wat chips op het strand, wandelden nog wat rond en aten volgens planning om 19u.