6 april

6 april 2013 - Galapagos Islands, Ecuador

Vandaag kwamen ze ons om 6u al ophalen in het hotel om ons naar het vliegveld te brengen. Toen we om 8 uur op het vliegtuig zaten, bleef het wel erg lang staan. Iets later moesten we allemaal weer van het vliegtuig af. Er zouden gaten zijn in de landingsbaan waardoor er niks opsteeg. Eenmaal terug in de vertrekhal riepen ze na 2 minuten af dat we terug aan boord mochten. Een uur later dan gepland stegen we dan toch op. In san cristobal (galapagos) stond onze engelse privegids op ons te wachten. We checkten in in onze B&B en reden daarna naar een soort kweekcentrum voor de reuzenschildpadden. Er leven nog 10/14 soorten ondertussen en de grootste soort is uitgestorven....maar deze waren nog serieus groot. Daarna lunchte we ergens onderweg en daarna op naar een lagune in een uitgedoofde vulkaan. Daar zat het echt vol fregatvogels die zich in het water kwamen afspoelen. Die zijn veel groter in het echt dan ik dacht. Je had ook een mooi uitzicht op het eiland daarboven. We stapten terug naar beneden naar de auto en werden een stukje verder afgezet om naar beneden te fietsen. Dat was soms best stijl. En veel over zand en kiezel. In de latere namiddag hadden we vrij. We gingen naar een strandje vlakbij. Dat was een zalige ervaring. Overal op het strand en in het water tussen de mensen zaten zeeleeuwen, tussen de rotsen zaten veel grote krabben en boven ons vlogen fregatvogels en pelikanen. We zagen ook een kleine zeeleguaan. We wandelden nog wat richting een soort dijk en overal lagen zeeleeuwen (op de stoep, op de banken, etc.). Die stinken best wel en kunnen veel geluid maken. 's Avonds aten we daar op de dijk.