5 april

5 april 2013 - Guayaquil, Ecuador

Vandaag zagen we eindelijk terug de zon bij het opstaan! We namen na het ontbijt de taxi naar de bussenstatie. Daar namen we een comfortabelere bus naar Guayaquil. Onze laatste 4 uurtjes op de bus zonder wc, daar zijn we niet rouwig om. We reden door La Cajas N.P., wat erg mooi was. We reden door hoge bergen en ruw landschap met andere begroeing dan we gewend waren. Later namen de bergen af (wat wennen was) en reden we langs veel banaan- en cacaoplantages. Er zaten massa's gieren, andere roofvogels en kleine en grote witte reigers. Mooi om te zien. Toen we in Guayaquil uitstapten was het een stuk warmer (30° ipv de 20° die we gewend waren). We namen een taxi naar ons hotel, wat erg chic bleek te zijn, europese stijl. We kleedden ons om en gingen op zoek naar een ATM....wat rampzalig uitdraaide. We konden met geen een van onze visas geld afhalen en hadden er zeker nodig om op Galapagos te mogen. Na 10 keer proberen, hulp vragen etc hadden we nog steeds niks en waren we serieus slechtgezind. Bij nog een laatste keer proberen kregen we er toch 100 dollar uit. Dan maar in stukjes afhalen en straks naar de bank mailen. We borgen het geld veilig op in ons hotel en trokken er na meer dan een uur gekloot bij verschillende banken eindelijk beter gezind op uit. We gingen langs het park voor de kathedraal waar 100en leguanen rondlopen tussen de duiven en in de bomen zitten. Een grappig zicht. Daarna liepen we richting 'dijk', langs de brede rivier hier. We aten een Mc flurry en liepen richting la Rotonda. Na een goed doucheke aten we nog wat in het restaurant van het hotel en kropen dan ons bedje in.