2 april

2 april 2013 - Alausí, Ecuador

Na het ontbijt namen we de taxi naar de busstatie. We moesten eerst de bus nemen naar Riobamba en daar overstappen naar Alousi. We kwamen voor het eerst belgen tegen bij de bus. Een gezin van 4, waarvan de dochter hier een jaar op uitwisseling is. Gelukkig konden zij spaans zodat we de 2e bus ook konden vinden. In Alousi gingen we eerst op zoek naar bustickets voor Cuenca, maar de bussen reden te vroeg om mee te kunnen. We gingen dan maar naar onze hosteria. Die was echt heel mooi en met uitzicht op de stad. De concierge legde uit hoe we een andere busmaatschappij konden vinden die ook later op de dag rijdt naar Cuenca. We gingen ernaar op zoek en kochten uiteindelijk na even zoeken tickets. Daarna liepen we nog wat rond, maar er was niet heel veel te zien. We kwamen de Belgen terug tegen en dronken samen wat. Daarna gingen we chinees eten, wat niet zo lekker was, maar der was ni veel beters. We gingen terug naar het hotel en wilden nog wat drinken, maar er was niemand in de bar. Dan kochten we maar een fles wijn, drukten de stop door en keken nog een filmpje op de kamer op de ipad.